prin intermediul serviciilor de certificare
ISO / IEC 20000-1 – MANAGEMENTUL SERVICIILOR IT
ISO/IEC 20000:2011 este standardul international specific managementului serviciilor de IT. Acesta reprezinta un set integrat de procese de management care, impreuna, formeaza un sistem de management al serviciilor permitand unei organizatii sa livreze servicii pentru diverse tipuri de afaceri si clienti.
Standardul ofera, in acelasi timp, si cadrul propice pentru ca o organizatie sa-si dovedeasca excelenta si cele mai bune practici de management al serviciilor de IT, facilitand accesul la un sistem care implica imbunatatiri permanente pentru serviciile de IT pe care le furnizeaza.
Standardul ISO/IEC 20000 este structurat in 3 parti, respectiv:
- cerintele unui sistem de management al serviciilor;
- ghidul de aplicare pentru sistemul de management al serviciilor, incluzand cele mai bune practici pentru procesele de management al serviciilor;
- indrumari cu privire la definirea domeniului de aplicare si aplicabilitatea primei parti a standardului.
Obtinerea unei certifcari ISO/IEC 20000 vine cu multiple avantaje atat pentru organizatii cat si cei care doresc sa parcurga cele 3 niveluri de certificare specifice acestui standard.